úterý 3. června 2014

knihovna - W.P.Young, W.Jacobsen, B.Cummings - Chatrč


Silný příběh o smutku, víře, odpuštění a vyrovnání. Jedny nadzvedne, jiné usadí...






Rok vydání: 2009

Počet stran: 256

Žánr: to je oříšek - psychologický? náboženský? mystika? filozofický?

Vydal: Knižní klub

Koupit můžete v kterémkoli internetovém knihkupectví, např. knihy.abz.cz za 195 korun.

Anotace z databazeknih.cz:


Obálkový podnázev: kde se tragédie střetává s věčností / Missy, nejmladší dcera Mackenzieho Allena Phillipse, je unesena během rodinného výletu a důkazy o tom, že byla pravděpodobně zavražděna, se najdou v opuštěné chatrči uprostřed oregonské divočiny. O několik let později obdrží Mack, utápějící se v nejhlubší beznaději, podivný vzkaz, který vypadá, jako by byl od Boha, a ve kterém ho pisatel zve na víkend do chatrče. Přestože Mackovi jeho vlastní počínání připadá nanejvýš pošetilé, vrací se jednoho zimního odpoledne na toto místo, aby znovu vkročil do samého středu svých nejtemnějších nočních můr. To, co tam najde, navždy změní jeho život.


Vendi recenzent amatér:


Ze začátku jsem si říkala: Proč to vlastně čtu? Zásadně nejdu s davem, málokdy si vybírám bestsellery, které si kupuje miliarda dalších lidí po celém světě, tak co mě poňouklo, že jsem sáhla zrovna po tomto titulu? 

Popravdě - čekala jsem trochu víc detektivku. No tak k té to má na hony daleko. Ani po přečtení vám nejsem schopná říct, kdo by měl či neměl knihu vzít do ruky. Nejde to... 

Ale z jiného konce. První otázkou je: Věříte v Boha či nikoli? Je-li odpovědí NE, potom vraťte knihu do regálu, neb jak napsal někdo v komentáři na databázi (odkaz u anotace): pokud jste nevěřili doteď, tak nezačnete ani po přečtení. 

Věříte-li, pak se sami sebe zeptejte: Podle diktátu církve nebo z vlastní vůle? Hned vysvětlím... Jste-li členem nějaké církve, nebudou se vám čtené řádky podle mého názoru líbit. Autora budete pokládat za rouhače a za naprostého břídila, který motá lidem hlavu. Jste-li však otevření a nic vás nelimituje, pak vám pan Young (spolu se dvěma dalšími spoluautory) nabídne alternativní vysvětlení. Možnost, jak se na věci dívat. Ne návod, s tím si to nepleťte. Jen jiný pohled na věc...

Ač musím říct, že představa Boha coby bodré černošky mi není zrovna po chuti, tak jinak se mi autorovo podání líbilo... Neskutečně se přiblížilo mé vnitřní filozofii a způsobu, jakým věřím já osobně. Nejspíš proto byl pro mne příběh silný a hodně mi dal.


3 komentáře:

  1. Rozhodne zaujímavá téma. V boha verím. A nie v jedného. Verím dokonca i v toho importovaného židovského mesiáša, ale nemá moju dôveru.
    Bola by kniha i pre mňa?
    nad

    OdpovědětVymazat
  2. Tyto je snad o nas ,jsem v situaci podobne,katolík.ale u mě to byla cela rodina.
    A už nějak pochybuju,jestli pan Ježíš opravdu občas neodejde a nenecba nás,,v tom,,i když..nakonec..Hmm


    OdpovědětVymazat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)