čtvrtek 12. března 2015

knihovna – K. Bonfiglioli:Mortdecaiův záhadný případ s knírem


Nevím, jak to dělám, ale jakmile si vybírám knihu k první spolupráci, tak už se mi podruhé stalo, že jsem sáhla naprosto vedle. Co mi chudák Mortdecai provedl?





Originální název:  The Great Mortdecai Moustache Mystery

Rok vydání v ČR: 2015
Rok vydání originálu: 2014

Počet stran: 256
Žánr: humor, satira, detektivka
Vydal: Paseka
Překlad: Martin Pokorný, Michala Marková


Já za ebook děkuji serveru knihy.idnes.cz.  Cena  klasické knihy je cca 200,- Kč a  ebooku se pohybuje v rozmezí 63 - 125,- Kč.

Anotace z knihy.idnes.cz:


Světem protřelý aristokrat, excentrik a obchodník s uměním Charlie Mortdecai, zaujatý právě kultivací nové ozdoby svého horního rtu, je povolán do Oxfordu, aby v roli neoficiálního vyšetřovatele přišel na kloub tragické nehodě tamní profesorky provázené řadou podezřelých okolností. Cesta k odhalení pravdy o celém případu se však ukáže být mimořádně spletitá a neohroženého pátrače čeká řada těžkých zkoušek v podobě brutálních násilníků, tajnůstkářských bankéřů, řecky psaných poznámek, záludností zákonů optiky či půvabných ruských agentek. Navzdory všem překážkám spěje Charlie neochvějně k cíli své mise - jak ale tuší, ani ten nejďábelštější z protivníků neprověří jeho schopnosti tak jako jeho neodolatelná žena Johanna, odhodlaná nevpustit jej do manželského lože, dokud se nezbaví svého tolik hýčkaného kníru...  



Vendi recenzent amatér:


Podle knihy půjde brzy do kin film s J.Deppem. Obal a anotace zaujaly na první dojem, tudíž šup s knihou do čtečky a jde se na to. Tím končí legrace, i když, jak se to vezme.

256 stran zdoláno za 200 minut, čili tři hodinky a kousek. Mám chuť najít si knihu v originále a podívat se, jakou formou je psána. Nemůžu si pomoct, ale jazyk celého příběhu mě ukrutně nebavil. Ještě se mi nikdy nestalo, abych měla papírek popsaný cizími slovy, která si musím vyhledat. Namátkou: jeremiáda, exkrescence, kolimace, pedanterie, pazdeří, pederastie, argot, kumul, gój, animírky a další.  Skutečně by mne zajímalo, jak se obočím vydávají tázavé zvuky.  Zároveň je tu můj odvěký boj se slovy pročež a načež.


Kniha, která co do rozsahu se dá zdolat za tři čtyři večery, neb už nejsem student, abych to dala za víkend nebo jeden den, mi trvala nepředstavitelných 14 dní. Vůbec se mi do ní nechtělo. Proč? Protože je psaná tak složitě, nesrozumitelně a těch pár vtipných kousků nezachrání nic.  Zápletka není marná, průměrná detektivní práce s celkem zajímavým rozuzlením. Ačkoli jiní čtenáři styl psaní autora chválí, já s ním mám problém a přes to nejede vlak. Moc mě to mrzí a doufám, že film mi zvedne náladu.  

Nedělám to ráda, ale víc jak jednu kachničku z pěti skutečně nemůžu z jihu poslat. 


7 komentářů:

  1. A vidíš, já si myslela, jak budu mít v knihovně další knížku. Radši si tedy po tvé recenzi počkám na ten film :D.
    O filmu jsem četla, prý to má být další propadák J. Deppa, ale jestli to hodnotí stejní kritici, kteří měli na svědomí Osamělého jezdce, tak jim nevěřím ani nos mezi očima :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D na film jsem zvědavá, neb mě skutečně zajímá, jak to autoři pojmou. Knížka se nedala a to jsem se snažila najít na ní něco pozitivního - našla jsem - stačilo deset minut čtení a spala jsem jak špalek :D :D

      Vymazat
  2. Podle vašeho písemného projevu úplně chápu, že jste tu knížku nedala. Ale tak třeba do toho ještě dospějete. Kdybyste chodila na základní školu, budu to brát s rezervou, jenže píšete, že studentkou už nejste...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co člověk, to jiný názor. Nikomu ten svůj nevnucuji. Mně jazyk a styl knihy nevyhovoval a nemám problém to přiznat.

      Vymazat
  3. Já tu neznalost slov docela chápu, moje 75-letá teta by se asi taky nechytala třeba u Knihkupectví pana Penumbry. Ale nebojte, to načtete, ve starších knížkách (nebo v knížkách posazených do starších časů) se tahle slova najdou. I když některá z nich jsou vcelku běžná, rozhodně ne cizí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě proto je dobré číst knihy, aby si člověk rozšiřoval slovní zásobu. Už teď se těším na další příběh, který na mne čeká a jsem ráda, že mám možnost číst knihy, které bych běžně obešla nebo nedočetla (byť to se mi stává málo, snažím se dočítat, pokud to jen trochu jde - výjimkou je Padesát odstínů šedi - ty jsem nedočetla a nikdy nedočtu).

      Vymazat
  4. 5O odstínů myslím nikomu slovní zásobu nerozšíří, leda byste se chtěla dát na BDSM :-) Ale čtěte, každý nějak začínal, časem budete znát víc a víc nových slov a pak vás ani ten gój nerozhodí (zkuste nějakou židovskou tematiku).

    OdpovědětVymazat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)