úterý 16. června 2015

knihovna –  S.Day: Pýcha a rozkoš


Občas přijde chuť na něco lehčího, kratšího a nepatrně lechtivějšího. Procházela jsem recenze a tipy na podobné knihy. Jedno jméno vykukovalo – Sylvia Day. Proč to nezkusit. I když doma mám ještě dva díly od Alexandry Ivy, její styl mi přijde díl od dílu… trapnější. A na vyzkoušenou a ověřenou Sherrilyn Kenyon nálada nebyla, takže dostala šanci nová autorka. Jak uspěla?






Originální název: Pride and pleasure

Rok vydání v ČR: 2014
Rok vydání originálu: 2011

Počet stran: 248

Žánr: sex a erotika

Vydal: Pavel Dobrovský - BETA s.r.o.

PřekladAdéla Bártlová


Já za recenzní ebook děkuji serveru knihy.idnes.cz.  Cena  klasické knihy se pohybuje v rozmezí 194 -311,- Kč a  u ebooku je to průměrně 179,- Kč. Heuréka vám pomůže ;-)



Anotace z knihy.idnes.cz:



Pohledná a inteligentní Eliza Martinová, bohatá dědička, je vítaným soustem pro zlatokopy. Zdá se dokonce, že některý z jejích nápadníků spřádá ďábelské plány, při nichž mladé ženě hrozí nebezpečí. Eliza je sice samostatná a sebevědomá, ale na tenhle úkol sama nestačí. Potřebuje muže, který zloducha vypátrá, a lovec zločinců Jasper Bond je schopný a nebezpečný… Kdo by řekl, že arogantní a troufalý krasavec z nižší společnosti by mohl zajímat kultivovanou a racionálně založenou dívku? Pro Jaspera je však důležité, aby klientka byla spokojená – ve všech směrech –, a udělá pro Elizu vše, co jí na očích uvidí... Sylvia Day ve svém novém románu opět mistrně vystihla atmosféru erotického napětí.


Vendi recenzent amatér:


248 stránek přečteno za 2 hodiny a 50 minut. Stránka za minutu? To vůbec není špatná statistika. Ale začneme hezky od začátku. Proč jsem si knihu vybrala a čím zaujala?

Chtěla jsem něco kratšího, lehčího a erotického. Pýcha a rozkoš splňuje vše, alespoň tak bylo avizováno. Obal vypadá elegantně, anotace slibuje to, co jsem požadovala. Vlastně je to typická zápletka podobného typu knih.

Ale nenechte se mýlit, rozhodně bych ji neřadila do jednoho pytle s prvoplánovými příběhy červené knihovny podobného ražení. Tady je vše doplněno detektivní zápletkou. Velmi dobrou, mimochodem! Až do konečného rozuzlení jsem netušila, kdo v tom má prsty. Měla jsem tři typy a nevyšel mi ani jeden, což už je notně na pováženou!

Trochu mi vadí, že román bývá v recenzích označován jako historický. K tomu má hodně daleko. Tohle je erotická romance zasazená do starší doby. Historický román si skutečně představuji úplně jinak, ale budiž.

Příběh plyne rychle a bez zádrhelů. Jasper je přesně ten typ muže, kterého by si jednou za čas chtěla každá z nás půjčit domů na víkend. Eliza je drzá, přímočará a z reakcí na Jaspera rozhozená. Ale zároveň to není žádná naivní husička. Bod k dobru. Velmi kladně hodnotím i překlad a práci s jazykem. Už se mi jednou stalo, že kvůli překladu byla kniha naprostá katastrofa, a tady jsem ráda, že se nekonalo opakování slov, nesmyslná spojení nebo chudá slovní zásoba.

Je tedy něco, co mohu knize vytknout? Ano! Byla zatraceně krátká! Už dlouho se mi nestalo, abych něco zhltla za odpoledne. Většinou čtu večer před spaním a kniha mi vydrží týden i déle. Tato ne, stačilo jedno parné odpoledne a bylo vymalováno. S úsměvem dávám čtyři kachničky z pěti a jdu se podívat, co dalšího má autorka v nabídce.




PS: pokud by vás zajímalo, jak se Sylvia Day zhostila oněch scén, o které jde v těchto knihách především, pak vězte, že s grácií a dechberoucími detaily. Nic plytkého nebo odbytého nečekejte. 

2 komentáře:

  1. Jak to nemá alespoň pět vražd, tak to není nic pro mně :D. Ale díky za recenzi! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady je jedna a čtyři pokusy :D
      Tedy, já vím, že máš ráda Poirota, ale tam se tolik umírá? Budu si muset nějakého přečíst :D

      Vymazat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)