úterý 14. července 2015

DIY - papírový obal na knihu


Napsat recept nebo recenzi je vcelku obvyklá věc, ale pustit se do návodu na cokoli, to už je horší. Ovšem zkusit se prý má všechno, tak tu jsem a se mnou i návod na jednoduchou a rychlou ochranu vaší knihy. 

Mám dva látkové obaly koupené na fler.cz, ale jako z udělání se kniha, kterou jsem z knihovničky vytáhla, ani do jednoho z nich nevejde. Lesklé přebaly vždycky sundavám, abych je nezničila. Protože knihu s sebou tahám všude, hrozí nejen ušpinění, ale i poničení, takže ochrana je nutná. Není tu nikdo školou povinný, abych mu ukradla průhledný obal na sešit, proto hurá na internet a z několika návodů si uplácat vlastní! ;-)



Připravíme se:

knihu, kterou budeme balit
nůžky
pravítko
propisku (ta mi na obrázku chybí)
balící papír
cokoli, čím obal dozdobíte - samolepky, razítka, pastelky, barevné pásky, různé výseky, vystřižené obrázky z časopisů - fantazii se meze nekladou


1. rozvineme balící papír a ustřihneme si větší kus. Měl by přesahovat minimálně 4 cm nad i pod knihou a radši širší, aby nám nechybělo. Pokud si nejste jistí, že to ustřihnete rovně, udělejte si rysku ;-)

2. + 3. + 4. vytvoříme si horní a spodní okraj o šířce 4 cm. Přeložíme a urovnáme. Proč to mám potištěnou stranou dolů? Protože chci mít bílé desky, abych si je mohla doladit.


a) přiložíme knihu k pravému okraji papíru tak, aby nám přesahovaly opět 4 cm. Nakreslíme rysku a zarovnáme, aby byl okraj krásně rovný. Přiložíme knihu znovu tak, aby papír přečuhoval, přitiskneme ji a přeložíme druhý konec papíru přes hřbet knihy, abychom naměřili i druhou stranu. Nůžkami nebo propiskou si naznačíme, kde ustřihnout a nejhorší část je za námi.

b) De facto můžete v téhle fázi skončit. Konce zahnete dovnitř knihy a obal by měl držet. Pokud vás zajímá, proč najednou místo balícího papíru mám karton, tak vězte, že jsem šikovná a ten papír se mi trhal. Naštěstí byl namotaný na velmi příhodném kusu pevného papíru, který jsem hned zužitkovala.

c) Nelíbilo se mi, že kniha v obalu vlastně nijak nedrží a mohla by mi vyklouznout, proto jsem postupovala stejně jako chlapec v čase 1:10 na tomto videu a zastrčila konce desek do vytvořených kapes. Obal pak sedí pevněji.

d) Neb hřbet obalu je nejvíce namáhanou částí, olepila jsem ho stříbrnou holografickou páskou a přidala kachničkovou samolepku. Jednoduché, rychlé, účelné a je na tom kachna. Mise splněna! 

Inspirace brána zde:
1. brydova.cz - balení knih do papíru
2. vintage obal na knihu - video
3. studentpoint.cz - DIY: Obal na knihu

2 komentáře:

  1. Prima, díky za návod, teď jsem jednu knihu tak poznamenala, že jsem se rozhodla, že už nikdy víc. Tak snad budu tak šikovná jako Ty :-) Hezkou neděli, Nela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není vůbec za co - neumím si ušít látkový a ty dva, které mám, nepasují na všechny velikosti, takže mě nouze a opatrnost donutily vyzkoušet tohle - jsem ráda, že jsem pomohla i někomu dalšímu :)

      Vymazat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)