čtvrtek 2. července 2015

knihovna – Ch. Palov: Templářské tajemství


Netuším, jak to dělám, ale zase jsem začala x-tou knihou ze série a ne první. Nicméně to vůbec nevadí, takže se jdeme podívat, čím mě kniha zaujala a jak si vedla







Originální název: The Templar´s Secret

Rok vydání v ČR: 2014
Rok vydání originálu: 2012

Počet stran: 408
(má čtečka u formátu epub tvrdí 460, ale to bude formátováním a úpravou velikosti písma ☺)

Žánr: dobrodružný, thriller
Série: Caedmon Aisquith, díl v pořadí čtvrtý

Vydal: Metafora spol. s r.o.

Překlad: Viktor Faktor

Za poskytnutí recenzního ebooku děkuji serveru palmknihy.cz. Vy si ji můžete pořídit právě tam za krásných 249,- Kč (ještě před koupí je možnost si stáhnout ukázku) nebo v klasické vázané formě např. zde za 279,- Kč.

Anotace z palmknihy.cz:


 Jedno ztracené evangelium, jeden ďábelský kult a jeden muž, který musí odhalit pravdu... Nový příběh historika a lovce záhad Caedmona Aisquitha.

„Najděte Kašparovo evangelium, jinak vaše dcera zemře!“

Expert na dějiny i taje řádu templářů, bývalý člen britské tajné služby, se vydává na nebezpečnou cestu po celém světě, aby odhalil temné tajemství ukryté v samém srdci křesťanství a zachránil víc než jeden život. Dva tisíce let ztracené evangelium skrývá šokující pravdu o Ježíši a ten, kdo se relikvie zmocní, získá neomezenou vládu nad světem. Satanské bratrstvo horečně pátrá po zmizelém manuskriptu a Caedmon se pouští do závodu s časem. Jeho zběsilá cesta za polapením nejvýbušnějšího tajemství světa vede z Indie do Španělska a nakonec do merovejského kostela v centru Paříže… Rozluští všechny záhadné symboly a složitě zakódované hádanky? Podaří se mu vůbec přežít?



Vendi recenzent amatér:


Na knize mě při výběru zaujal jak obal, tak anotace. Že se jedná o čtvrtý díl série, jsem jaksi přehlédla. Nutno říct, že tento fakt nehraje velkou roli. Kniha je samostatným příběhem a žádné souvislosti nechybí. Maximálně něco málo ve vztahu Edie a Caedmona, ovšem neměla jsem pocit, že by mi to nějak výrazně vadilo.

Autorka nám nabízí čtyři dějové linie:



1. Caedmon Aisquith

2. Anala Patelová (unesená dcera)
3. kardinál Franco Fiorio
4. únosci

Děj plyne rychle, má sice pomalý rozjezd, nicméně později je vše napraveno a přichází spád, který mě chytil. Kniha mi zabrala dohromady 6 hodin a 4 minuty. Po večerech tedy týden. Ideální doba. Začátek může jemně připomínat Anděly a démony od Dana Browna. Vstupujeme totiž do děje v okamžiku úmrtí papeže, a protože je celý případ provázaný s Vatikánem, nutně tedy „vyslechneme“ i pár zákulisních detailů. Hlavní zápletka je zajímavá a dobře promyšlená. Na celé knize mi vadily jen dvě věci:


1. Ze jména hlavního představitele se mi motá jazyk. Nechtějte po mně, abych ho vyslovovala nahlas.

2. Autorka podle mě trochu neví, kdy přestat s detaily. Chápu, že kniha nemůže být stručná, zvlášť, jde-li o templáře, ale některé věci by vypuštění zasloužily. (Např. podrobnější rozbor života dvou z únosců).


Co dodat na závěr?  Templářská tématika mě táhne čím dál víc. Autorka si získala mou pozornost, takže mám chuť podívat se Caedmonovi na zoubek trochu blíže. Neboť jsem Poslednímu templáři od Khouryho dala pět kachniček z pěti, musím tady dát kachničky tři. A zřejmě bude potřeba vytvořit půlky, protože bych s chutí dala tři a kousek. 


Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)