úterý 21. července 2015

recept - domácí banánová zmrzlina


Počasí se vyletnilo a venku je vedro, že by jeden padl. Tak se podíváme na zoubek jednomu rychlému receptíku, který co do rychlosti předčí snad jen kupovaná zmrzlina. A protože ingredience jsou pouze čtyři a vesměs zdravé, dalo by se říci, že je to zároveň skvělá alternativa ke smetanovým a těžkým nanukům, na které v tom vedru stejně není chuť






Připravíme si:

1 banán (na jednu porci, pokud budou strávníci tři, i banány použijeme tři)
javorový sirup nebo med
mléko
mixér a mrazák


Banán oloupeme, nakrájíme na menší kousky a na pár hodin zavřeme do mrazáku. Jednou jsem ho tam dala ráno a zmrzlinu si dělala odpoledne. A jindy pro změnu až za dva dny. Mimo banánu se dá použít i jiné ovoce. Viděla jsem videorecept na kombinaci banánu s mangem. Až vyzkouším jiné ovoce, pochlubím se, ale třeba jahody by nemusely být marné!



Zmražené kousky banánu dáme do mixéru. My používáme tuhle mističku k tyčovému. Nechce se mi vyndavat ten velký kvůli jedné misce zmrzliny. A i tři porce jsem tam zvládla umíchat. Nejprve banán trochu rozmixujeme, nepůjde to úplně snadno. Pak přidáme mléko - dávám tak dvě lžíce a postupně podle hustoty přidávám. Plus jednu lžíci javorového sirupu. Můžete nahradit medem nebo jiným sirupem, kterým sladíte (stévie, agáve). Také nemusíte dávat žádný, neb banán je sám o sobě sladký dostatečně. Četla jsem i variantu s medem a sirupem dohromady, ale to by na mě bylo sladké jako cecek. Jen technická poznámka - med si rozehřejte ve vodní lázni nebo v mikrovlnné troubě. Pokud tam nedáte tekutý, zůstanou vám cucky a nebude to dobré. Věřte mi


A to je vlastně vše. Umixovat dohladka a zmrzlina je připravena k servírování a ochutnávání. Můžete přidat čokoládové hoblinky, kokos, mleté oříšky, lentilky, čerstvé ovoce... Co má kdo rád! Fantazii se meze nekladou

Na viděnou u dalšího receptu se těší, vaše Vendi ;-)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)