úterý 8. září 2015

knihovna - Ch. Harris: série Harper Connelly Mysteries

knihovna - Ch. Harris: série Harper Connelly Mysteries

Český název pro tuto sérii není, proto jsem použila název původní. Jak uspěly čtyři díly od této autorky, která je známá především sérií Pravá krev? 






Originální název: Grave Sight/Grave Surprise/An Ice Cold Grave/Grave Secret


1. díl/2.díl/3.díl/4.díl

Rok vydání v ČR: 2012/2012/2012/2013
Rok vydání originálu: 2005/2006/2007/2009


Počet stran: 280/304/312/359


Žánr: horor, thriller


Vydal: Baronet
Na stránkách si můžete přečíst ukázku prvních tří dílů = 1 + 2 + 3 
a rovněž tam můžete všechny tři díly pořídit každý á 59,-
(Jen pro info, já je pořizovala na knihy.abz.cz - nejprve první díl a po jeho přečtení ty zbývající ☺ v současné době se tam dá koupit 2-4 díl á 52,-. První díl už nemají.)

Překlad: Tomáš a Ludmila Havlíkovi




Anotace prvního dílu z databazeknih.cz:


Harper Connelyová bývala docela obyčejná dívka. V patnácti letech však po náhlém zásahu bleskem během bouřky získala nevšední schopnost – dokáže objevovat mrtvé a určovat, jak vypadaly poslední chvíle jejich života. Její nečekaně nabytý „dar“ ji zavede do malého městečka v Arkansasu, kde se v doprovodu nevlastního bratra Tollivera snaží odhalit okolnosti úmrtí jednoho místního děvčete. Přímo na místě Harper dochází k poznání, že dívčinu smrt obestírá tajemství, které se kdosi snaží uchránit za každou cenu – třeba i za cenu vraždy. Harper se ale nevzdává a je odhodlaná odpor a strach místních lidí zlomit.



Vendi recenzent amatér:


Zaprvé už si nevzpomínám, proč jsem si ten první díl pořizovala. Totiž, to vím - zbývalo mi vybrat do košíku za padesát kaček, abych měla poštovné zdarma a zřejmě mě zaujala anotace, leč nějakou dobu mi kniha doma ležela (není jediná). 

Zadruhé, když jsem zjistila, že autorka má na triku Pravou krev, trochu ve mně hrklo. Mám upíry ráda, ale tohle vážně ne, pardon. Možná mám zbytečné předsudky, ale kdo mě zná, ten ví, že jak něco zavání reklamou... neberu... i když mám pocit, že jsem někde zahlédla poznámku, že televizní tvůrci dávají knižní předloze docela na... frak. Stejně děkuji, nechci. Z počátku jsem tedy byla dosti skeptická - oprávněně?

Ne! Měla jsem si předsudky strčit za klobouk. 

Každý díl jsem četla v průměru 4 hodiny.  První byl kratší, takže šel rychleji. Kdybych je měla porovnat... postavím je všechny na stejnou příčku. Napínavé, zajímavé, poutavé, děsivé, mrazivé... vždy s dobrou zápletkou a často nečekaným rozuzlením. Několikrát. Nedalo se předvídat, co se jak semele a to až do posledního dílu. Tohle na příbězích miluji. K čemu je mi číst něco, u čeho už od prvních řádků vím, jak to dopadne? 

Ano, někdo by mi teď mohl vpálit, že přesně tak to ale je u knih S. Day. Já vím, já vím, hned mě nebijte! Ty se ovšem čtou z jiného důvodu. Chápejte, horor čtete, protože se  chcete bát. U detektivky řešit případ. U červené knihovny mlátit hlavou o zeď nad naivitou hlavní hrdinky (jau!) a u erotické literatury... vážně to musím vysvětlovat?

Zpět ke sérii Harper Connellyové - hlavní hrdinku jsem si zamilovala hned. Její bratr mi až tolik sympatický nebyl, ale do děje patřil, zapadal, dosti zasahoval a pořádně... nebudu spoilerovat. Nehodlám tu rozpitvávat děj. Od toho tu nejsem. 

Celou sérii bych doporučila těm, kdo mají rádi tajemno se špetkou thrillerových prvků. Dost se ježím, když čtu, že jsou knihy zaškatulkovány jako hororové. Pardon, to ani omylem. Thriller s detektivními prvky - rozhodně. Špetička červené knihovny, ale skutečně jen malinká, jemná, decentní a pár erotických záblesků. Asi tak dvě až tři stránky za celou sérii. Dávám čtyři kachničky z pěti, protože to místy mohlo být lepší, ale to už bych vážně byla hnidopich! S jistotou můžu říct, že navzdory rozrůstající se hromadě nepřečtených knih po této sérii v zimě rozhodně sáhnu ještě jednou - minimálně! - abych si ji mohla vychutnat znovu.



PS: Aby někdo neměl pocit, že na knihy pěji jen samou chválu, právě mi došla jedna věc, která mě místy docela iritovala a sice neustálé opakování toho nejzákladnějšího z minulosti Harper pro případ, že by někdo četl příběh třeba od druhého nebo třetího dílu. Proto ta jedna kachnička dolů




Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)