úterý 10. listopadu 2015

knihovna – L.Child: Zapomenutý pokoj

knihovna –  L.Child: Zapomenutý pokoj


Anotace zněla zajímavě. Slibovala záhadu, možná kapku nadpřirozena, ne víc jak 300 stránek a relativně dobře znějící příběh. Coby novinka mě kniha lákala, takže… byl to dobrý nápad nebo jsem měla raději sáhnout po něčem starším?

(zdroj obrázku klik)

Originální název: The Forgotten Room

Rok vydání v ČR2015
Rok vydání originálu: 2015

Počet stran: 264
(moje čtečka ve formátu epub píše 275 stránek )

Žánr: thriller
série: Jeremy Logan, díl 4.

Vydal: BB art
PřekladOndřej Duha

Za poskytnutí recenzního e-booku děkuji webu palmknihy.cz . Pořídit ji tam můžete za 139,- Kč nebo se podívat po klasické knize jako takové, kde se cena pohybuje kolem 250,- Kč bez poštovného.


Anotace z databazeknih.cz:


(záměrně dávám anotaci z databáze, protože ta na webu palmknih podle mě prozrazuje až moc a připravuje tak čtenáře o moment překvapení. První odstaveček by úplně stačil)

Jeremy Logan je „záhadolog“ – vyšetřovatel, který se specializuje na analyzování jevů, které nemají zjevné vysvětlení. Logan se ocitne na pobřeží Newportu, na Rhode Islandu, kam ho pozval Lux, jedna z nejuznávanějších expertních skupin v Americe. Jen o pár dní dříve v sídle organizace se jeden z doktorů začne chovat nevypočitatelně. Skupina najme Logana, aby diskrétně vypátral, co přivedlo toho vzdělaného muže k šílenství. Vyšetřování ho dovede k nečekanému objevu. V dávno opuštěném křídle sídla najde Logan důmyslně ukrytý tajný pokoj…


Vendi, recenzent amatér:


Očekávání:

Cosi na hranici detektivky a thrilleru s prvky nadpřirozena, možná trocha hororového nádechu.

Skutečnost:

Po Vražedných číslech jsem chtěla něco kratšího na hranici 300 stránek. Zapomenutý pokoj je novinka, která se tvářila slibně. Ignorovala jsem, že se jedná o 4. díl jakési série, protože v těchto případech na sebe knihy většinou nenavazují. Což souhlasí i v případě této. Je jedno, že jsem tři předchozí se záhadologem Jeremy Loganem nečetla a že nejspíš nebudu číst ani ty další.

Proč? Jeremy mě bavil, bez diskuse. I autor se s dějem popasoval dobře, ovšem vezmu-li v úvahu, že mám v knihovně celkem dost dalších adeptů na čtení, netáhne mě to zpět k této postavě ani k autorovi.  Obecně vzato mám v poslední době na série alergii. Vadí mi, když musím na pokračování příběhu čekat půl roku i déle, plus k tomu nejistota, zda další díl vůbec vyjde i u nás. Ale to jsem odbočila.

„…Mykolosová přikývla. „Jeho předchozí asistentka musela odejít na mateřskou.“ Odmlčela se. „Zvláštní, jak mají vdané ženy sklon čas od času otěhotnět, že?...“

Příběh jsem zhltla za čtyři hodiny a pět minut. Vážně mě fascinuje, že kdybych na to měla čas, podmínky a náladu, dokázala bych knihu slupnout za odpoledne.  Nebudeme plakat nad něčím, co nejde změnit, a vrátíme se zpět k recenzi.

Autor s námi rozehraje malou šachovou partii. Když už si myslíme, já i hlavní postava, že se dobereme úspěšného závěru, vyvede nás rychle z omylu. Honí nás po desce z rohu do rohu a nedá nám vydechnout. To mě na celém příběhu bavilo nejvíc. Prakticky do samého konce nebylo jasné, jaké nám připraví rozuzlení. Bylo tolik proměnných, různých variant… jednou se to tvářilo jako detektivka, pak nastal horor, trocha lovení duchů, špetka thrilleru, nepatrný náznak romance, závan smutku, sem tam vtipná glosa a přehršel odborných vysvětlení. Jediná věc, která mi jinak dokonalý zážitek ze čtení nepatrně kazila. Ale chápu, mělo to svůj důvod a autorovi budiž odpuštěno


Hodnotím čtyřmi kachničkami z pěti a přeji Jeremymu i Lincolnovi hodně příjemných společných chvil. Třeba se zase někdy shledáme a třeba také ne. Jeden nikdy neví! Námět by mě musel sakra zaujmout.


2 komentáře:

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)