čtvrtek 1. září 2016

knihovna –  S. Reynard: Temný stín


Slíbila jsem sice receptík, ale čtecí nadšení bylo tentokrát rychlejší než úprava fotek ke kuchtlaninám. Na mém knižním seznamu přání pro tento rok už chyběla jen jedna položka… Kniha měla být původně vydána již v květnu, ale posunulo se to celé až do srpna. Nevadí, nadělila jsem si ji jako dárek k narozeninám. Hlavně, že jsem se dočkala a jdeme recenzovat.





Originální název:  The Shadow

Rok vydání v ČR: 2016
Rok vydání originálu: 2016

Počet stran:  328

Žánr: román pro ženy
série: The Florentine (Florentská trilogie) – díl 2.

Vydal:  XYZ
PřekladKristýna Vítková, Hana Netušilová

Kniha koupena na knihcentrum.cz (zde si také můžete přečíst ukázku), objednána týden před vydáním za 242,- Kč bez poštovného. Cena u ebooku se pohybuje kolem 150,- Kč, Heuréka vám napoví.



Anotace z databazeknih.cz:


Princ přísahal Raven Woodové lásku a slíbil, že se pomstí za všechna příkoří, jež musela vytrpět. Hned na počátku jejich znovu objevené náklonnosti musí ale Raven čelit nelehkému rozhodnutí – má upířího prince nechat pomstít se démonovi z minulosti, nebo ho má přesvědčit, aby se ovládl? V sázce je totiž mnohem víc než jen Ravenino srdce... Na knížectví florentské mezitím padá stín. Inspektor Batelli se neúnavně snaží odhalit Ravenino spojení s krádeží neocenitelných uměleckých děl z galerie Uffizi. A zatímco princ pátrá po zrádci, který sabotuje každý jeho krok, ocitá se v hledáčku jejich největšího nepřítele. William se snaží vést válku na dvou frontách a svou lásku k Raven musí tajit, jinak riskuje, že jeho největší slabost vyjde najevo…



Vendi, recenzent amatér:


Očekávání:
Doufala jsem v důstojné pokračování předešlého dílu a nájezd na díl třetí, poslední. Zároveň bylo mým skromným přáním, aby kvalita nespadla. Ale u Gabriela se to drželo, takže snad i zde bude vše, jak má být a ke spokojenosti jak autora, tak čtenářek.


Skutečnost:
Zaprvé a na úvod jsem trubka. Proč? Protože jsem si koupila klasikou knihu. Vysvětlím, než si začnete ťukat na čelo. První díl (Temná Raven) jsem si pořídila jako ebook s tím, že jestli to bude čitelné, pořídím si kompletní sérii, až vyjde (jestli vyjde) v krabicoidním vydání s krásnými obaly, jako tomu bylo u série předchozí o Gabrielovi (recenze na 1-2-3). A já, troglodyt, si druhý díl objednám coby klasickou knihu. No nejsem já na hlavu?

„…“Staletí příležitostí přicházela a míjela a ty ses nenaučil nic,“ povzdechl si Niccoló. „Jsi poslední svého rodu – poslední ze slavných Medicejských. Ostouzíš je tím svým lajdáctvím, když necháváš starého prince stále naživu a koleduješ si o katastrofu s Kurií.“
„Co se to děje?“ zašeptala Raven a zvedla k Williamovi oči plné strachu.
„Když vedou dva nepřátelé válku jeden s druhým, je nejlepší být zticha,“ zamumlal. Koutek úst se mu mírně zvedl…“

Zadruhé přemýšlím, jak začít. Respektive odkud. Kniha jako taková je průměrnější. A o celých 160 stran kratší, což je znát a vadí mi to. Příběh si plyne stejně jako v předchozí části, jen mi tam něco chybělo. Nedokážu slovy popsat co konkrétně. Možná jiskra. Nevím. Do textu jsem se zažrala a četla každou volnou chvilku, přesto si nemůžu pomoct a není to na pět kachniček. Zůstaneme u čtyř. Není to tím, že bych z ničeho nic měla alergii na upíry nebo mi vadil autor jako takový, protože ne. Reynard mi sedí a jestli někdy vydá něco dalšího, jdu do toho bez zaváhání.

Vztah Raven a Williama prochází několika zkouškami a mně se to líbí, protože to není takový ten klasický děj typu: on ji chce, ona jeho ne. Pak chce ona jeho a on má jinou nebo trucuje a nakonec si padnou kolem krku a rozdají si to na prvním příhodném místě… ne, tohle tady nenajdete. Vzato kolem a kolem je v této knize asi nejméně erotiky ze všech, které jsem od autora četla, když už jsem nakousla toto téma.

„…Jsi přesně jako tvoji předkové – arogantní, úzkoprsý ignorant. Nepoznal bys velikost, ani kdyby tě proklála mečem…“

Co mi zvedlo mandle, byl zase konec. Ono nestačilo, že minulý díl skončil tak pitomě, že bylo čekání napínavé a nekonečné. On tak musel skončit i díl druhý! A kdy vyjde je ve hvězdách (dřív než za rok určitě ne), neboť nevyšel ještě ani originál. Ten se chystá na začátek letošního prosince. Snad se dočkám. Pak si přečtu první dva díly znovu, abych si děj osvěžila, protože při čtení tohoto byl ten rozestup znát, a to by bylo, aby nebylo!

Závěrem tedy: zklamání se nekonalo, byť jistá špetka rozčarování je. Nicméně autor si to umí vyžehlit a já pevně věřím, že závěrečný díl vše vynahradí ;-)



4 komentáře:

  1. Na túto knihu čakám aj ja. A keď čítam Tvoju recenziu, uvažujem, či má zmysel nechávať si hýbať žlčou.
    Ale asi má. Temná Raven bola prvá kniha, ktorú som z tej série čítala, Gabrielovu trilógiu som čítala až potom. Takže knihu pozháňam, pustím sa do nej a dám vedieť.
    Ďakujem za recenziu.

    No a mala by som niečo aj ja pre Teba. Dostala som tip na knihu, ktorá ma zaujala celkom iným spôsobom, ako táto upírska séria. Je to kniha od Ally Condie - Dokonalý pár. Je to iba prvá kniha zatiaľ trilógie.
    http://www.databazeknih.cz/autori/ally-condie-35580
    Knihy sú hodnotené dosť rozpačito. Popisujú svet budúci a absolútnu kontrolu nielen života, ale aj správania a myšlienok. A život dievčaťa, ktoré sa akoby zobúdza a formuje vlastné myslenie, ktoré nie je dovolené.
    Zatiaľ čítam prvú knihu a aj keď je miestami nudná, beriem to ako náladu príbehu. Taká je totiž Spoločnosť. Nudná, predvídateľná, naplánovaná a vo svojich útrobách desivá.
    nad.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to takové rozporuplné - radost z pokračování a dalšího vývoje příběhu a rozčarování z toho chybějícího čehosi, co by mohla být jiskra nebo tak něco. Jsem zvědavá, co na to řekneš ty ;-) I já jsem Gabriela četla až pak, ještě mi chybí Princ, který je má obě propojit, schovávám si ho na rereading před tím, než se pustím do posledního dílu :)

      Koukám na recenzne a jsou opravdu dosti rozpačité :) úplně nevím, jestli by to můj vytížený a unavený mozek za současných podmínek byl schopný pojmout, nicméně píšu na seznam a děkuji :)

      Vymazat
  2. Odpověď na tvůj obrázek - ano, mlsám. A nejen při čtení, taky při psaní i u filmu. Takže vlastně žeru skoro pořád :D.

    OdpovědětVymazat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)