úterý 10. června 2014

Vajíčková pomazánka podle Vendi


To máte tak - někdy mám pomazánkové období, jindy ne. Obyčejně dělám klasickou vajíčkovou pomazánku s máslem, jenže tentokrát jsem chtěla nějakou "lehčí" variantu. Z hledání v časopisech a na internetu vznikl následující pokus.



Jeden recept se mi snažil vnutit osm vajec na tři lžíce Lučiny. Není to trochu moc? :)

Nebudeme se ho tedy držet a připravíme si:

3 natvrdo uvařená vejce (v našem případě domácí od sousedky)
2 kostky Lučiny - čili 200 gramů
1-2 lžíce plnotučné horčice
1 menší cibuli
pažitku, ředkvičky nebo petrželku
sůl, pepř


Čerstvá vejce se špatně loupou, má někdo fígl, jak na ně vyzrát, aby nevypadala takto nevzhledně?


Vajíčka rozpůlíme a oddělíme žloutky a bílky. Vypreparované žloutky rozmačkáme s jednou kostkou Lučiny a lžící plnotučné horčice.


Zdá-li se nám jedna Lučina málo (100g), přidáme ještě jednu a doplníme podle chuti hořčici. Někdo jí rád víc, jiný méně. Bílky nakrájíme najemno a cibuli také tak.


Vše podle chuti a preferencí opepříme a osolíme, neb neslaná vejce jsou neskutečně... brrr... tedy pro mne :) Na závěr můžeme přidat ředkvičky nebo bylinky. 

POZOR: Přidáváte-li kupované ředkvičky a pomazánky máte množství, které nesníte a budete ji dávat přes noc do ledničky, pak si jí část undejte (dejte stranou) a do chladu ji dejte bez ředkviček. Kupované jsou totiž vodové a z pomazánky bude mít do druhého dne polívku.Věřte mi, vyzkoušeno na vlastní oči 8-)


4 komentáře:

  1. Pokus dopadl na jedničku:-)))
    Ajka

    OdpovědětVymazat
  2. Jé, jé, jé... moje oblíbená rubrika.... a tak lákavý obsah.... až tak moc, že se přesně trefil do chuti. :-D
    V lednici příhodně uložen zbytek domácí Lučiny.... už skáče poklička na hrnku, jak se vejce nadšeně vaří.
    Obvykle preferuju silně nezdravou variantu s majonézou, ale vzhledem k panujícím teplotám..... ta Lučina je určitě bezpečnější.
    Už teď se těším, jaký další inspirativní kousek máš připraven v záloze.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to jsem ráda, že jsem ti udělala radost :) páni - až takhle jsem se trefila? V to jsem ani nedoufala! ♥
      S majonézou? Tak ta k nám ještě nedošla. Přeji dobré chutnání! a další receptík za týden, tentokráte trošku od masa :)

      Vymazat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)