středa 11. dubna 2018

knihovna – S. Day: Obnažená


Další kniha od mé oblíbenkyně!


Už mnohokrát jsem s ní srovnávala jiné spisovatele a jejich knihy ze žánru erotika/román pro ženy – zejména ta erotika. Série Crossfire byla avizovaná jako velký hit, a proto jsem neodolala a první díl mám doma dobře čtyři roky. Koukám tu na něj a ne a ne se rozhoupat. Proč? Protože jestli mě chytí, tvoří ji pět dílů. Nastal čas přestat okecávat, hecnout se a jdeme na to!

Zdroj obrázku klik

Kniha na:






Originální název: Bared To You

Rok vydání v ČR: 2012
Rok vydání originálu: 2012

Počet stran: 344 (ebook ve formátu epub podle mé čtečky 316)

Žánr: erotika, román pro ženy
série: Crossfire, díl první z pěti

Vydal:  Fortuna Libri (web)
Překlad: Jana Pacnerová



Za poskytnutí recenzního e-booku děkuji webu palmknihy.cz, kde knihu můžete pořídit za 249,- Kč. Pokud dáváte přednost tištěné verzi, Heuréka vám ráda napoví. Cena se pohybuje v rozmezí 244 - 388,- Kč jak za klasickou formu.

Anotace z ereading.cz:


PRVNÍ ROMÁN SVĚTOVĚ ÚSPĚŠNÉ SÉRIE CROSSFIRE

Je možné, aby dva emocionálně labilní a minulostí poznačení lidé, jimiž jsou milionář Gideon Cross a mladičká Eva Tramellová, navázali vztah – a udrželi si ho? Hluboké citové pouto mezi nimi sice vznikne, je však natolik zvláštní, že v jistých momentech se jejich vztah dá přirovnat k boji kdo s koho. Často je před rozchodem zachrání jen tělesná touha, protože jeden druhého až démonicky přitahují. Sylvia Day rozehrála příběh plný nezkrotné vášně a touhy, který chytil za srdce čtenáře po celém světě.

SYLVIA DAY

Autorka mezinárodních bestsellerů č. 1 podle New York Times
Napsala již více než dvacet mezinárodních bestsellerů, které jsou ověnčeny literárními cenami, umisťují se na první příčce žebříčku deníku The New York Times a prodávají se ve více než čtyřiceti zemích. V osmadvaceti zemích je nejprodávanější autorkou. Na trhu jsou desítky milionů výtisků jejích knih.



Vendi, recenzent amatér:


Očekávání:

Jde o Sylvii Dayovou – moje skoro modla v žánru erotika. Málokterého autora mám raději. Mně její styl psaní neskutečně sedl a dostává mě. Možná i proto jsem knihu odkládala – s obavami, že jsem se jako čtenářka vyvinula, někam posunula a už mi sedět nebude. Čili jsem cítila rozpaky a bála se, jestli má vysoká očekávání nebudou na překážku.

Skutečnost:

Jdeme na to – začátek jede pěkně ztuha. Prvních deset stran, než setřesu obavy, že to bude provar jako hrom.  O pár listů později dokonce dostávám pořádný záchvat smíchu. Vsadila bych svoje boty na jednu věc: V téhle knize (jakož i ve většině jí podobných – o tom tenhle žánr je) zazní devadesát procent klišé, která dokážete dát z fleku do kupy. Skutečně! Dejte na mě. Napište si seznam, než se do erotické/červené knihovny pustíte a odškrtávejte. Uvidíte, že nejsem daleko od pravdy. Osobně jsem na straně číslo čtyřicet a je tu hned jedno obrovské. A protože nesmím spoilerovat, nechám si ho pro sebe, heč! Hlavní je, že přes počáteční rozpaky si děj sviští vtipně, lehce a neuvěřitelně čtivě.

„…“Pamatuješ, co říká doktor Travis o přijatelném riziku? Když ti dokař řekne, abys nějaké přijala, tak bys ho měla přijmout. Ty to zvládneš. Ty i Cross jste dospělí.“ Znovu se věnoval hledání na internetu. „Páni, vědělas, že mu bude třicet až za dva roky? Představ si tu výdrž.“
„Představ si tu neomalenost. Urazilo mě, jak to na mě vybalil. Nesnáším ten pocit, že jsem vagina na nožičkách.“…“

Posuneme se na stranu číslo 135 – čtivost pokračuje, stránky příjemně odsýpají a já jsem spokojená. Příběh má to, co mít má. Napětí, zamotanost, kořeněnost, jistou dávku vulgárnosti (tady záleží na tom, jakému pojetí erotických scén dáváte přednost – Dayová se s ničím nemaže – jistou vinu na tom možná nese i překlad, ale za sebe říkám – drsnější, přesto ne hrubé), humor a dobré dialogy. Jako u Odstínů (nemluvím o nich nějak často na to, jaký s nimi mám problém?) najdete na sérii Crossfire celou řadu názorů a zejména jsou dva tábory – Hit vs. Brak. Každý si stoupněte na stranu podle svého uvážení. Nikomu nic nenutím, já si lebedím.

Na straně 270 shledávám knihu čím dál čtivější. Je dobré vědět, že ani zamotanost děje a postavy opředené nejedním tajemstvím nejsou zárukou úspěchu. Pokud autorův styl čtenáře nechytí a nezaujme, může se autor svými teoriemi a nabídkami zápletek snažit až do úplného bezvědomí a stejně se jeho snaha mine účinkem. Na mě Dayová působí. Tak, že mám vážně svrbění projet internet a najít si pokračování, protože vím, že to jde a protože to, sakra, nutně potřebuju! Na otázky, které autorka naservírovala, nejsou odpovědi hned – o čem by byly další čtyři díly?! Kruci, už zase přehnaně vykřičníkuju.

„…“Co na tom sejde? Jsem s tebou.“
„Nesejde na tom. Jsem jen zvědavá. Lidi se obvykle drží svého typu.“
Vstoupil mi mezi nohy a objal pažemi boky. „Mám štěstí, že jsem tvůj typ.“
„Gideone, ty nejsi žádný typ,“ zapředla jsem. „Ty jsi samostatná kategorie.“…“

Shrnutí – bála jsem se, že budu rozpačitá a kniha mi nepůjde pod nos. Opak je pravdou a já jsem z ní nadšená. Dayová mě má stále pevně v hrsti a já doufám, že se mi poštěstí dostat se i k dalším dílům, i když mi Eva leze šíleně na nervy a Gideon občas taky. Přesto chemie mezi nimi funguje a jejich sebevražedná závislost plus další motanice mě lákají. Nemůžu dát plný počet, ale budu se držet čtyř kachniček z pěti. Proč?

Právě proto, že mi hlavní postavy přijdou neskutečně přitažené za vlasy. Snesu hodně. Ovšem tady se nemůžu zbavit pocitu jistého překročení hrany. Tihle dva k sobě nejdou, navzájem se vylučují, a pokud spolu budou, je to jako časovaná bomba. Vím, že nejde o realitu (také jsem párkrát tímto tvrzením něco v knihách obhajovala), jenže tady se skutečně autorka pohybuje na hraně a je velká část čtenářek, které to budou považovat za velkou překážku, a budou o této sérii mluvit jako já o Odstínech. A pak je tu ještě fakt číslo dva – nemůžu se zbavit pocitu, že autorce trochu došla fantazie, protože sexuální scény jsou maličko na jedno brdo. Za čtyři, a kdybych se špatně vyspala, tak by to bylo za tři a půl.



2 komentáře:

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)